талон подписки
Суббота 31 июля 2010 | 21:55:21
Общество

Матриця-2, або Відповіді незадоволеним читачам

Олександр Гвоздик, Xpress | 24 января 2010 19:05

Надруковані напередодні виборів у №2-3 газети «В двух словах» і на сайті  Xpress роздуми сумського письменника Василя Чубура («Якби я був електоратом») викликали помітний резонанс. У коментарях на порталі і у дзвінках до редакції читачі зверталися до автора з численними запитаннями, щоправда, не завжди коректними, але цікавими. Час переадресувати їх йому  в узагальненому виді, особливо враховуючи підсумки першого туру виборів. На правах нашого давнього  знайомства  з Василем і  сподіваючись через те на щире «зізнання», я й влаштував йому допит… Ні, не допит. Краще  російською – «допрос с пристрастием».

Василю, в одному з відгуків читач порадив тобі не лізти в політику й  запитав, чи справді ти не розумієш, що за Януковичем «стоїть» Ахметов, а Симоненко «лежить» під олігархом Григоришиним, а Тимошенко  є ставленицею крупного капіталу?

–  Отакої. Я про корову, а мені про козу. Сьогодні приглядаються навіть, якого кольору одяг носиш, а якщо гіпотетично роздумуєш про вплив «матричних»програм на значні суспільні  події, то й поготів у «політологи» запишуть. Про те, що капітал породжує політиків, а не навпаки, нам ще в школі  товкмачили на уроках історії, суспільствознавства, а в інституті – на лекціях з політекономії та історичного матеріалізму. Втім, подібні запитання мені й при зустрічах ставили. Навіть такого типу: «Як ти можеш за «зека» агітувати?»  Що ж,  дитинство закінчується, а гра в «зіпсований телефон» триває… 

– Нещодавно на e-mail редакції читачка написала, що цікаво було б дізнатися, про що ти радиш задуматися  перед другим туром президентських виборів?  

–Про що? Наприклад, про те,  чому Янукович вже стільки років є однією з провідних фігур нашого політикуму, хоча має такі слабкі місця, як судимість у минулому й посередні ораторські здібності.  Можливо, його «слабкість» і є його символічною силою? Про значення «Я» уже говорив, тому приглядимося до його «зеківства».  Про те, що людина відбуває на землі покарання, свідчать не тільки біблійні та фольклорні, а й безліч філософських текстів. Науковим фактом є й те, що тілесна оболонка людського «Я» складається з мінеральних речовин, основою яких є кристалічна решітка (синонім – грати), а також з клітин (російською – клеток). Пам’ятаєш, крилату фразу з фільму Ролана Бикова «Чучело»: «Все мы -  детки из клетки»?    

–  Вибач, але іноді здається, що деякі з твоїх семіотичних розвідок, як то кажуть, притягнуті за вуха.

– Так і є. Тільки не в пересічному розумінні цього виразу. Існує традиція тягнути іменника в день його народження за вуха.  Очевидно, що це символізує не тілесне, а духовне зростання людини, ознакою якого, на мою думку, є   дочування тих знакових значень, які не уловлює пересічний слух. Якщо недостатньо наведених вище доказів щодо ув’язнення людського «Я», то задумаємось, чому так схожі слова «в’язи» і «в’язниця»?

Наука доводить, що існують основні закони спілкування, які є об’єктивними, вони діють незалежно від волі тих, хто спілкується, переважно автоматично. Один із них – закон протягування критики. Усе, що  привертає увагу, говорить він, стає предметом обговорення, а негативне ставлення до «вискочки» (і не тільки в політиці) з’являється від підсвідомого незадоволення самим собою, яке на рівні свідомості спрямовується на інших. Схоже, що ті, хто не сприймають в Януковичі його «зеківського» минулого, страждають від поневолення чи то власними амбіціями, чи то нездійсненними бажаннями тощо. А хіба не унікальним є той факт, що позбавитися судимості допоміг йому космонавт? (У грудні 1978 р. судимість Януковича постановою  Президії Донецкього обласного суду была визнана безпідставною. Це сталося завдяки втручанню депутата Верховної Ради СРСР, льотчика-космонавта Георгія Берегового – Ред.)

Не хочу заглиблюватися в євангельську міфологію, це небезпечно, але якраз там є цікаві аналогії. Згадаємо хоча б той незаперечний факт, що євангельський месія теж має судимість. Можливо, невипадково Янукович їздив за благословенням саме на Афон, який вважається оплотом православ’я східного обряду.

– Ти натякаєш, що теперішня ситуація в Україні має ще й релігійне підґрунтя?

–  А хіба ні?  Згадай минулорічний приїзд в Україну патріарха Кирила – скільки різнополюсних реакцій він викликав. Так само, як і питання єдиної помісної церкви, яке постійно політизується. А хіба вся історія нашої країни не свідчить, що тут упродовж століть проходив кордон між католицьким і православним світами? А Коліївщина й Гайдамаччина? Для мене було спочатку зрозумілим, що окатоличені західні області проголосують за Ю. Тимошенко, коли та взяла благословення у Папи Римського. Блискучий піарний хід. Адже релігійні традиції дуже живучи, навіть сімдесят років тотального атеїзму їх не викорінили. І будь-які факти й доводи економічного характеру проти них безсилі.

–  То виходить, що хто б з кандидатів не став Президентом, а об’єднати країну навряд чи вдасться? Хіба харизми, носієм якої, безперечно, є Ю. Тимошенко, для цього недостатньо? 

— А Горбачов не мав харизми? Його промовами заслуховувався весь СРСР —  від Камчатки до Вільнюса,  – і що?  У леді Ю.чудові політологи й іміджмейкери, та й вона людина, поза всякими сумнівами, знакова. Я вже говорив, що вона символізує собою жіноче начало, але не в статевому його розумінні. Після першого туру часто показували карту країни, майже навпіл  поділену між симпатиками теперішніх претендентів. Незважаючи на те, що контури її мали вигляд не кола, а дракончика, тягнуло на порівняння зі східним символом «янь-інь».

–  Так, на твою думку, краще для країни, аби перемогло чоловіче начало чи жіноче?

–  Не ризикну робити прогнози, хоча  відповідь і напрошується. Але погоджуюся, хоча не дуже хочеться, й з Дмитром Корчинським, коли він говорить, що, якби вибори щось вирішували в історичному плані, то їх давно б уже не існувало. Ще за часів античності стверджували, що існує доля, рок, фатум, тобто інформаційна програма, яка діє  невідворотньо. Про це свідчать і деякі з передбачень Нострадамуса, і міф про царя Едіпа, який через століття відгукнувся у Фройда «едиповим комплексом».  Схоже, що вибори потрібні не стільки для того, щоб загал визначав свою долю, якщо це взагалі можливо, скільки для того, аби протестувати, продіагностувати  духовний стан кожної окремої людини, її здатність до самопізнання, до розгадки таємниці власного існування, а не сліпого слідування за тим чи іншим кумиром —  хоч у сфері спорту чи шоу-бізнесу, хоч у сфері політики.  Тому нікого й ні за кого й не агітую.  Нехай кожен вирішує сам, висловлює власні реакції на ситуацію.

Якщо правильно тебе зрозумів, то чоловіче й жіноче начало в духовному плані не співпадають зі статевими ознаками? Звідси  й такі такі явища, як переміна статі хірургічним шляхом, трансвестиція й нетрадиційні сексуальні  орієнтації?

– Безумовно. Не співпадають із зовнішніми ознаками й символічні значення  імені не тільки людей, а й націй та народів. Завжди присутня опозиція й у назві країн. Скажімо, зовнішні, об’єктивні   ознаки США – певні географічні координати, кордони, кількість населення тощо. А внутрішні, символічні – залежать від того, хто як сприймає. Для одних  США  (USA) – це взірець демократії, а для інших – агресор, світовий тиран. Так же й із Україною та Росією, Сходом і Заходом, правдою і кривдою тих чи інших подій. Але кожен сам (або під упливом якихось маніпулятивних технологій) трактує  їх символічне значення, тим самим засвідчуючи стан свого духовного розвитку. Ніякої заслуги людини немає в тому, в якому етнічному середовищі народилася, але відчуття належності до свого роду-племені сидить глибоко в  крові, стаючи «сировиною» для різних маніпуляторів. Українство духовне не співпадає з природним, історичним.  Роздуми про це свого часу я навіть заримував:

… Козакувати вирішив, юначе?

А шабля де і оселедцем чуб?

Заговори, щоб світ тебе побачив,

І замовчи, щоб світ тебе почув.

Москаль не десь на сході, за кордоном,

Він – у твоїй душі, копиче лють,

А турки язика обсіли гроном

І ллють брехню у чашу серця, ллють.

Та чаша повна так, що тісно й вінцям.

Чолом своїм удар, а не чолу...

Замало народитись українцем,

Ще треба й докумекати – чому.   

 

Комментарии:
Lom29 January 2010 20:17 (6 мес. назад)
И ещеhttp://www.pravda.com.ua/articles/4b604afcc7c0a/
Lom29 January 2010 19:53 (6 мес. назад)
Кстати,http://obkom.net.ua/articles/2010-01/27.1305.shtml
Lom29 January 2010 19:07 (6 мес. назад)
Господа, у нас с вами смысловой диссонанс. Я вам об одном, вы мне о другом. С чего вы решили, что мне нравится Тимошенко? Я вообще ничего об этом не писал. Ну да, конечно- если не Янукович-то она? Скажу прямо-она мне не нравится ни как политик, ни как женщина. И дело вовсе не в этом. В каждом человеке и политике «живут» свои минусы и плюсы- это понятно. Мне претит сама мысль использования крайне сомнительной семиотической системы в политической агитации. Я знаю, как влияют подобные доводы на многих, даже образованных людей, которые в этой сфере не разбираются. Считаю, что накануне выборов образованный и уравновешенный человек просто не имеет морального права выносить такие взгляды в широкую публику. А уж фактически агитировать за одного из кандидатов… Мене вообще трудно понять, как человек с высшим образованием может агитировать за Януковича. Оксане- Вы крайне некорректны в своих постах. Воспитание не позволяет мне ответить вам той же хамской монетой. Именно поэтому не хочу вдаваться с вами в философские дискуссии. Замечу только, что все смыслы вещам и понятиям придает человек. Кто возьмется утверждать, что он всегда прав?СА- Ну-ну… Женщин на Сечи конечно, не было, хотя у реестровых жены были.Но предлагаю вам вспомнить, что казаки делали с теми, кто обокрал громаду или кого то из своих…
СА30 January 2010 17:14 (5 мес. назад)
Уважаемый Lom, Реестровое казачество имеет такое же отношение к казачеству как и нынешние казаки — нахлебники ряженные в генеральские и полковничьи мундиры, другими словами они просто кормятся от имени и понятия казак. История возникновения украинского казачества, их подвиги и битвы очень сильно разнятся между официальной версией и реальной. Казаки, если следовать нынешней терминологии, жили по понятиям, а офицеры в армиях и рыцари по кодексу чести, это приблизительно схожие правила с одним различием, если нарушитель кодекса чести, от стыда, лишал себя жизни или доказывал правоту на дуэли, то нарушившего понятия убивали как собаку. Я, обратившись к Вам с казаческой темой, действительно думаяя, что Вы сторонник женского правления, после пояснений Ваша позиция более понятна и в некоторых моментах мною приемлется. А на счёт утверждения, что я слепец и не вижу, что творится в политике, то Вы ошибаетесь. Я прекрасно понимаю, что нам предлагают сделать выбор между двух зол, причем равных и, по сути, и по содержанию, но в разных упаковках. И мы таки выберем себе зло и будем ещё радоваться, что наше зло сильнее ихнего, а кто на самом деле будет править страной мало интересует население нашего государства. А статьи имею неординарный подход к политической кухне и читая их я получаю удовольствие действуя по принципу если вас насилуют и вы не можете этому противостоять (заставляют сделать выбор без выбора) – расслабьтесь и постарайтесь получить удовольствие от самого процесса.
Яков31 January 2010 00:15 (5 мес. назад)
Беда нашего недалекого народа, и его умствующих членов в том числе, состоит в том, что они выбирают президента, а не курс страны. Белорусы в этом случае поступили мудро и большинство не жалеет. Но сябры народ спокойный и рассудительный, по армии помню. А наше знаменитое «Де два українці — там три гетьмани!» это же диагноз чистой воды! Потому поздравляю весь народ с проигрышем в президентской кампании.
Оксана01 February 2010 16:00 (5 мес. назад)
Не понимаю, где Вы хамство нашли… Я действительно думаю, что все имеет смысл и вижу Вашу застереотипизированность. В этом нет хамства или оскорблений.
Lom25 January 2010 20:14 (6 мес. назад)
Оксане. Если бы у автора не было политических привязанностей, он бы о них не говорил. Г-н Чубур некоей семиотикой практически прямо агитирует за Януковича, оправдывает его судимости, вспоминает мессию. Додуматься только- поставить мессию и Я. рядом! А насчет семиотики… Семиотика-это создание человеческого разума, приписывающего тому или иному предмету значение. А ведь на самом деле у дерева или солнца нет смысла. Они существуют сами по себе, без смысла. Поэтому я оцениваю политика и человека по его словам и по его делам, а не по звукам его имени. Слова Януковича корявы и трудны, а дела грязны и темны. Кто этого не видит, тот слепец.СА- А мне кажется, появление мыслящего избирателя тут не причем. По моему, тут сработает другая схема: оказывается, за Януковича высшие силы, Бог, да еще он на Афон ходил! Значит нам, сирым, надо за него голосовать…Cтудентке Неужели вы всерьез думаете, что только г-н Чубур умен?
пятикурсники26 January 2010 15:49 (6 мес. назад)
Викладачі приглядаються до студентів, і навпаки. За декілька років спостережень за тим, як веде заняття Василь Васильович, помітили, що він постійно створює парадоксальні ситуації, розглядає будь-яке питання, створюючи два полюси (+ і -) в погляді на один і той же предмет. Тим самим робить безсилим „здоровий глузд”, провокує „логічні катастрофи” і примушує, точніше вчить мислити не стандартно. Такий він і своїх творах, і в своїх статтях. „Мінуси” Я. робить „плюсами”, а „плюси” Ю. „мінусами”, при цьому, натякаючи на символ „інь-янь”, говорить про їх діалектичну єдність… Його улюблена фраза на лекціях: „Енергія виникає тільки між різними полюсами, тому кожен з них рівнозначний”. Жодного разу не згадавши про інших кандидатів, натякнув на свої „енергетичні” симпатії до ЯценЮка, адже тільки в цьому прізвищі присутні, а відтак і врівноважені Я і Ю. А вибори? То він стверджує, що вони нічого не вирішують в історичному плані, то доводить, що вони впливають на долю кожного виборця, як загальне тестування на долю кожного школяра… Хіба не парадокс? Якщо вдуматися, то в обох „Матрицях” можна віднайти ще не один „анод-катод”, який від акцентації уваги на ньому починає породжувати духовну енергію, яка „з вдячністю” починає насичувати уважний розум… Цілком згодні з Оксаною, що проблема Ваша в тому, що мислите стереотипно, однобоко, не помічаючи, що за кожним „+” ховається „-„. І навпаки… А взагалі вдячні Lomu за його небайдужість, за те, що виникло бажання йому заперечити
СА25 January 2010 23:02 (6 мес. назад)
Ну когда же это было, что на сечи женское начало. Не казак вы Lom, не казак, а казаку с не казаком обсуждать нечего.
Оксана25 January 2010 22:17 (6 мес. назад)
Мне Вас жаль, если Вы считаете, что у солнца и дерева нет смысла… Все в этом мире имеет огромный смысл… Никто не агитирует, агитировать и пояснять смысл — это разные вещи, ну а Вы, кажется агитируете, вернее даже не агитируете, а поддерживаете Тимошенко. Ваше мышление полностью направлено на защиту ее кандидатуры и это приводит к полному отрицанию любой информации, где ее лидерство подвергается сомнению. Постарайтесь избавиться от стереотипов. Хотя это очень трудно…
студентка25 January 2010 16:32 (6 мес. назад)
Ничего вы не понимаете!!! как человек говорит, что-то умное, так значит что это бред!!! позор господа!!!послушайте умного человека!
Игорь25 January 2010 13:57 (6 мес. назад)
Классный материал. Жаль, что редко бывают подобные. Спасибо О. Гваоздику, что «допросил с пристрастием». Побольше бы таких откровений!
СА24 January 2010 22:06 (6 мес. назад)
Как и в первой публикации радует само наличие оной. Философия в политике необходима и по этому лезьте с ней в политику, политика от этого приобретает осмысленное лицо, особенно Отечественная. Да и Ваши рассуждения заставляют оппонентов мыслить более глубоко, что приводит их к пониманию необходимости саморазвития и повышения своего интеллектуального уровня. Именно наличие подобных публикаций приведет к появлению когорты мыслящих избирателей взамен биомассы, причем во всех политических формированиях.
Lom24 January 2010 20:39 (6 мес. назад)
" Вибач, але іноді здається, що деякі з твоїх семіотичних розвідок, як то кажуть, притягнуті за вуха" Согласен с г-н Гвоздиком на 100%. Это ж надо- свои региональные привязанности объяснять философией. При таком подходе можно оправдать все — убийство, ограбления. Или, скажем, заявить, что имя Василий( царственный) требует поклонения и покорности. :))) Повторюсь второй раз- г-н Чубур, занимайтесь философией и не лезьте в политику. Думал, что в первом тексте вы просто неудачно оговорились. Теперь же уважения к вам поубавилось, увы…
Оксана25 January 2010 10:07 (6 мес. назад)
У этого человека нестандартное мышление, как в песне Виа-гры: «Нет ничего лучше, чем несовпаденье, нет ничего хуже, чем быть как все.»Господин LOM никак не может понять, что у автора нет никаких симпатий к политикам, он просто обьясняет значение их прихода с помошью семиотики, философии, литературы. Не стоит быть настолько ограниченным и изучать политику только на политологии. Сложившуюся ситуацию нужно анализировать через призму разных наук и философии тоже…Что касается значения имени, которое Вы, Lom затронули, то оно, имеет несколько значений, между которыми и балансирует человек. Имя несет в себе информацию, которая характеризует личность и смешного в этом мало. Если бы имя не играло никако роли, то в церкви не существовало бы книг, где по дням описано как называть детей.
Beata Stultica08 February 2010 09:46 (5 мес. назад)
Скудость мысли порождает легионы единомышленников. Удивительно, как тщеславен человек, который хочет внушить себе и другим, что он стремится к истине, меж тем как он жаждет любви. Capiat qui сареrе potest
Beata Stultica08 February 2010 09:45 (5 мес. назад)
Скудость мысли порождает легионы единомышленников. Удивительно, как тщеславен человек, который хочет внушить себе и другим, что он стремится к истине, меж тем как он жаждет любви. Capiat qui сареrе potest
Геннадий03 March 2010 17:54 (4 мес. назад)
Если мы начнем разбираться кто под кем лежит, стоит в неловкой позе и пр.то мы увидим как мы несвободны и унижены всеми. Даже грузины недавно продемонстрировали всему миру, как они могут иметь Украину на примере Донецка. Львов и Киев при этом торжествовал, а напрасно, ведь поимели всех нас в т.ч. и государство Украина независимо от пристрастий. Это неясно только глупцу из страны Глупово.
babay03 February 2010 18:04 (5 мес. назад)
Гм, чого Чубура так потягнуло в семіотику, якщо пояснення нинішнім процесам лежить на поверхні? Хоча й тут слід трішки знати й бачити, щоб зрозуміти.Немає «людей взагалі» — всі себе кимось відчувають, і багато в чому ці самоіндентифікації прямо залежать від успадкованих генів. оце «хо я є» вгорі складається в цивілізацію, — зараз якраз триває протистояння цивілізацій, — за Гантінгтоном. Україна сама по собі була історично цивілізацією і навіть матір«ю цивілізацій. Але останню тисячу років стала грати за православну цивілізацію, згодом — в її „москальсько-азіатському“ варіанті. При цьому частина народу пхнеться гратися в західну цивілізацію. Але мало хто бачить, що ОБИДВІ ці цивіліазції вже гинуть, вимирають в буквальному смислі слова, хоча й по різному. І ще менше думають про те, що слід творити таки свою цивілізацію. власну.Тепер глянемо на такий простий маркер (найдавніший і найстійкіший), як етнічна належність. Спробуйте знайти серед всіх кандидатів в президенти українця! Принаймі, перша четвірка, що набрала ледве не 80% голосів, — не українці, але належать до одного обраного народу. Оце і є відповідь, чого в нас все так погано, — ми дозволили панувати над нами чужинцям і настільки до цього звикли, що вважаємо це нормальним. така логіка є у декого щодо глистів — а вони у всіх є! Одначе, у здоровому організмі паразити не живуть :))) Дивіться далі. Згадайте етнічну належність (хто не орієнтується — хоча б призвіща подивіться, хай це точний маркер, але) — мерів м. Суми, починаючи з радянських, голів облради, губернаторів тощо. Чи не дивно, що останні років 20 Сумами керували росіяни і один півєврейчик-педераст? А облрада — крім хіба Токаря — очолювалася росіянами та євреями? Марк Абрамович Берфман, як би не мінялося керівництво, залишається незмінним радником :)))) І це при тому, що за периписами у сумах і області понад 80% мешканців — українці!Ми окуповані. Ото й уся семіотика…
Добавить комментарий


Последние новости

Шерше ля фам!

29 июля 2010 21:40 Замначальника налоговой инспекции в Сумах задержали за взятку в 30 тыс. грн.

Конвертам — бой!

29 июля 2010 14:01 На Сумщине объявлена война зарплатам в конвертах

Грядущая пятидневка

29 июля 2010 08:25 Юбилей родного города будем праздновать пять дней

Янукович подписал закон о местных выборах

28 июля 2010 21:13 Янукович подписал закон о местных выборах

Владимир Токарь уже не член сумского исполкома

28 июля 2010 20:12 Состав сумского исполкома меняется

«Зачистка» продолжается?

28 июля 2010 10:32 На Сумщине власть боится исторической правды

Продано!

28 июля 2010 10:21 В Сумах на аукционе продано 5 земучастков на сумму 0,54 млн грн