Юрій Гладенко: «Вагомий туристичний потенціал Сумщини потребує популяризації»

На сьогодні Сумська область залишається такою, чий туристичний потенціал ще не розкрито повною мірою. На відміну від західних регіонів України, північ Слобожанщини для більшості досі своєрідна Terra Incognita. А тим часом вона має багато, хоча й маловідомих, але привабливих для туристів принад: як-то унікальна яблуня-колонія у Кролевці, перший у світі пам’ятник Мамонту у селі Кулішівка чи дивовижні крейдяні скелі біля Сум, поблизу яких знаходиться заказник «Банний Яр» з рідкісними реліктовими рослинами.

«Сумщина має прекрасні ресурси, але важливо навчитися ними раціонально розпоряджатися; і це, зокрема, стосується розвитку туристичної галузі», – вважає начальник відділу промоції та туризму Сумської облдержадміністрації Юрій Гладенко. Про це посадовець спілкувався з журналістами під час зустрічі, що відбулася у межах семінару-тренінгу «Журналістська майстерність у сучасному контексті для представників ЗМІ». Тренінг було організовано громадською організацією «Сумський прес-клуб» за проектом «Медіа-студія «Контент» – для поліпшення контенту місцевих ЗМІ Сумщини», підтриманим USAID за посередництвом ГО «Інтерньюз».

Якісно популяризувати туристичні продукти регіону – наразі один з пріоритетів для області, переконаний Юрій Гладенко. Адже туризм – це те, що дає можливість заробляти. Юрій Миколайович навів статистичні дані: за оцінкою Всесвітньої туристичної організації ООН (ЮНВТО), у понад 40 держав світу туризм став основним джерелом наповнення бюджету, а у 70 країнах – однією з трьох його основних статей. В Україні розвиток туризму теж стає одним із основних напрямків розвитку економіки. Що стосується Сумщини, то у нас є визначені пріоритетні туристичні локації: Путивльщина, Глухівщина, м. Тростянець, Кролевеччина, Лебединщина, села Пустовійтівка та Могриця. І цей перелік ще продовжувати і продовжувати.

«В історичному доробку маємо унікальні пам’ятки архітектури XVII-XIX століть, літописний твір «Слово о полку Ігоревім» та скульптуру Ярославни у місті Путивль; Круглий Двір у Тростянці, який не має аналогів в українській архітектурі. – продовжує Юрій Миколайович. – У національному переліку елементів нематеріальної культурної спадщини – кролевецький тканий рушник (і Юрій Гладенко демонструє зразок такого рушника); пам’ятку садово-паркового мистецтва й архітектури в селищі Кияниця та багато іншого».

За словами посадовця, якісне поєднання активного туризму з пізнавальним дозволить Сумщині створити унікальні та конкурентоспроможні туристичні продукти.

Активний туризм – це пішохідний його різновид, а також велосипедний, сплави по річках. До речі, такий вид відпочинку стає дедалі популярнішим, особливо серед молоді.

Окремий напрямок – так званий сільський, зелений туризм. Хоч і не швидко, але на Сумщині з’являються туристичні сільські «садиби», цікаві для туристів, а саме для тих, хто має бажання відпочити на лоні природи та з національним колоритом.

До речі, кого ми називаємо туристом? За офіційним визначенням, це людина, яка більше доби знаходиться за межами місця свого постійного перебування. Отож, головне завдання – залучати тих, хто б захотів приїхати до нас і залишитися хоча б на добу. Найкращий варіант – це іноземний турист, який би залишав на Сумщині свої кошти, тим самим підтримуючи економіку регіону. А отже, закономірно виникає потреба забезпечити якісний сервіс для туристів: для проживання, харчування; можливості для розваг та дозвілля.

«Туристична галузь набуває все більшого значення для розвитку економіки та соціальної сфери у Сумській області, – говорить Юрій Гладенко. – Розвиток в’їзного та внутрішнього туризму, екскурсійної діяльності  перетворюється на важливий чинник покращання якості життя в області, створення додаткових робочих місць, наповнення місцевого бюджету та підвищення авторитету Сумщини як на внутрішньому, так і на міжнародному туристичних ринках. Наше завдання – привернути увагу бізнесу до цього напрямку, оскільки в інших країнах світу туризм вже давно вважається високоприбутковим. Тому для того, щоб повністю використати туристичний потенціал облсті, нам необхідно залучати не тільки фахівців, але й аматорів…»

Юрій Миколайович наголошує на тому, що долучитися до корисної справи може кожен. Приміром, є потреба у створенні якнайкращої бази якісних фото, які б демонстрували туристичну привабливість Сумщини, ілюстрували її справжні «родзинки». Є потреба у наповненні інформаційного простору якісними матеріалами на цю тему: «щоб з цими матеріалами знайомилися, щоб їх передруковували і поширювали». І щодо цього Юрій Гладенко звертається з відповідним проханням до представників ЗМІ.

  • Ми також ведемо постійну роботу з учасниками туристичної сфери – турагенціями, музеями, власниками «садиб» і т.і. Створюється реальне комунікаційне коло, якого раніше так не вистачало. І ми спостерігаємо, що перші успішні кроки на цьому шляху співпраці вже є. Сподіваюся, що разом зможемо популяризувати наш чудовий край, який стане по-справжньому привабливим для туристів.

Алла Акіменко

No Comments
Іван Савченко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.