Сумському аеропорту запропонували ім’я знаменитого льотчика-земляка і стратегію розвитку

Сумському аеропорту придумали назву і розробили стратегію його розвитку, яку 11 жовтня  презентували депутатам обласної ради, начальникам управлінь, представникам бізнесу.

Попередню презентацію Стратегії розвитку ОКП «Аеропорт «Суми» на 2017 – 2022 роки представив Євген Трєскунов, керівник робочої групи голова комітету стратегічного розвитку аеропортів та міжнародних відносин Асоціації «Аеропорти України». За його словами, робоча група провела великий аналіз не тільки соціально-економічного стану регіону, наявної інфраструктури аеропорту, а й діяльності аеропортів у інших, подібних до Сум містах України і дійшла висновку, що аеропорт у Сумах може успішно діяти. Зараз з’являється запит на польоти всередині України, безвіз до країн Європи додав бажаючих подорожувати і більшість подорожуючих обирають саме авіасполучення. «На руку» розвитку авіатранспорту і погані українські дороги, які спонукатимуть обирати саме цей вид транспорту, принаймні тих, хто цінує час і комфорт. За словами розробника стратегії, сумський аеропорт міг би робити ставку на лоукости.

Нинішній керівник ОКП «Аеропорт «Суми» Костянтин Єфименко поки що Суми можуть приймати тільки літаки вагою до 50 тонн, тобто літаки з великою пасажиромісткістю, чи вантажні Суми прийняти не в змозі через стан злітної смуги, ремонт якої не робився 30 років. Сучасні вимоги вимагають також її розширення принаймні на три метри, оснащення світло-сигнальним обладнанням. Потребує аеропорт і оновлення обслуговуючих машин. Зокрема, пожежні автомобілі, що є в наявності, працюють 40 і більше років.

Голова обласної ради Володимир Токар зауважив, що потрібно прийняти рішення по будівлі старого терміналу, яку за його словами можна вважати «пам’ятником безгосподарності». Попередньо вирішили, після обстеження, її або ж розібрати, або добудувати і зробити на першому поверсі термінал, а на другому – логістичний центр грузового терміналу. Втім, роботи будуть починатися тільки після висновків спеціальної комісії і рішення депутатського корпусу.

У процесі обговорення Стратегії міський голова Шостки Микола Нога підкинув ще й ідею організувати авіасполучення між Сумами, Глуховом та Шосткою. Шостці, за його словами, ця ідея цікава, адже саме це місто зараз має діючий індустріальний парк і авіасполучення тільки сприяло б його подальшому розвитку, як розвитку бізнесу в області в цілому.

Крім вирішення технічних питань, розробники Стратегії пропонують ОКП «Аеропорт «Суми» змінити назву на більш сучасну і розробити логотип, подбати про сайт. Назву ж запропонували таку – Міжнародний аеропорт Суми ім. Івана Кожедуба.

На жаль, конкретних цифр у скільки обійдеться розбудова аеропорту в Сумах не було названо. Але, зрозуміло, що тільки з місцевого бюджету фінансувати не вдасться, бо це доволі затратно. Як вихід – участь у грантових програмах, пошук інвесторів. Але це в перспективі.

Представники влади наголошують, що аеропорт у будь-якому випадку потрібно зберегти, адже для області, яка має 560 км кордону з Росією, це ще й стратегічний об’єкт.

Алла Юр’єва

На фото: Так виглядав аеропорт “Суми” у 1975 році

No Comments
Іван Савченко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.