«Водоканал» міста, що виробляє насоси для всього світу, замовив їх… у Польщі

Депутати Сумської міської ради 20 червня затвердили КП «Міськводоканал» Інвестиційну програму на 2019 рік, за якою підприємство, що розташовано в місті,  відомому як центр насособудування в Україні і виробляє їх для всього світу, має закупити насоси для себе у Польщі за ціною у 5-10 разів більшою, ніж у місцевого виробника.  

Абсурдність цього рішення намагався довести голова громадської експертної комісії з питань бюджету Андрій Фролков. Він зауважив, що  у Сумах налічується 15 виробників експлуатаційного насосного обладнання, які мають всі можливості задовольнити потреби «Водоканалу»: «Це – парадокс.  Ми інвестуємо в Польщу, натомість сумські заводи працюють недовантажено, люди – на 4-денному робочому тижні, а потім сумчани та їх діти масово шукають заробітку в Польщі».

Андрій Фролков: Модернізація КНС прописана під конкретного польського виробника Гидро Вакуум

Андрій Фролков навів і конкретні приклади по кожному водозабору – яких збитків зазнало підприємство внаслідок закупівлі насосів за високими цінами. Замість одного насосу імпортного виробництва можна було б придбати кілька вітчизняних. «До чого таке марнотратство і кому воно вигідне?» – запитав голова громадської комісії. Втім, відповіді не почув.

Хоча директор КП «Міськводоканал» Анатолій Сагач (на фото)  запевняє, що термін експлуатації насосів польського виробництва в 4 рази більший за українські аналоги, до того ж такі насоси енергоекономніші , така «економія» аж ніяк не перекриває мільйонних витрат на закупівлю закордонного устаткування, впевнений Андрій Фролков.

У рецензії доцента  кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування СумДУ, кандидата  економічних наук Олександра Маценка на обгрунтування Інвестпрограми «Водоканалу» на 2019 р.  зазначається:

«Ознайомившись з Додатком 6 Інвестиційної програми можна зробити висновок, що наведені оціночні розрахунки є поверхневими і потребують уточнення та переоцінки.

По-перше, виникає питання, чому КП «Міськводоканал» пропонує закуповувати обладнання не напряму у виробника, а у сумнівних фірм-посередників. Це призводить до його подорожчання мінімум у 1,5-2 рази.

По-друге, при оцінці ефекту від заміни насосів типу ЕЦВ на насосні агрегати «HYDRO-VACUUM» не приводиться вартість комплектуючих нового насосу та не беруться до уваги витрати на його ремонт. Врахована лише економія на споживанні електроенергії, яка є сумнівною і може бути оцінена лише в реальних умовах експлуатації насосів.
По-третє,  заміна електронасосного обладнання є приводом заміни й недовантажених трансформаторів, вартість яких не враховується при оцінці загального ефекту від заміни насосів.
Навіть якщо термін експлуатації польських насосів перевищує вітчизняні аналоги, дешевше закупити кілька насосів типу ЕЦВ, ніж один закордонний».

Та до зауважень фахівців депутати прислухатися не захотіли, що наводить на припущення, якими поділилося  видання LIVE SUMY:

«Чи то в міській раді розучилися рахувати гроші, чи то вони, власне, й не прагнуть цього – незрозуміло. Сумнівні дії «Водоканалу» під прикриттям міського голови породжують підозри, що можливо, надлишок коштів, переплачених за мільйонне устаткування для КП, піде на фінансування численних  рекламних біг-бордів із зображенням лідера партії, до якої належать як Олександр Лисенко, так і Анатолій Сагач. В будь-якому разі, обрані принципи в роботі комунальних підприємств  йдуть в розріз із пріоритетами благополуччя сумчан».

No Comments
Іван Савченко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.