Сум’ян кличуть сьогодні на флешмоб вимагати комунального транспорту

Сьогодні, 9 листопада,  о 16:30 на першому поверсі будівлі Сумської міської ради (Площа Незалежності, 2) відбудеться флешмоб з подання письмових звернень на ім’я міського голови Олександра Лисенка щодо необхідності почати виконувати міську Цільову програму з закупівлі тролейбусів Про це під час прес-конференції у Сумському прес-клубі повідомив Андрій Шаванов, оглядач Транспортного порталу міста Суми.

На його думку влада міста ігнорує виконання цільової програми розвитку міського транспорту, яка була прийнята наприкінці 2015 року депутатами Сумської міськради. «Згідно програми, в 2016 році мало бути закуплено 18 тролейбусів, у 2017 році – 21 тролейбус, а у 2018 році – 10. Втім реально за два роки місто закупило лише чотири одиниці електротранспорту, виконавши програму тільки на 10%. Таким чином, для виконання Цільової програми із закупівлі електротранспорту, в наступному році необхідно купити 45 тролейбусів, щоб її виконати», – розповів Андрій Шаванов.

Та чи зможе міська влада за один рік, що залишився, а програма розрахована до 2018 року, надолужити згаяний час? Чи вистачить коштів, адже тролейбус коштує не дешево. На думку члена громадської експертної комісії з бюджету Сумської міськради Максима Корнієнка закупити 45 тролейбусів місто може, було б бажання.

«Так вже склалося, що останні два роки стандартна відмовка міських чиновників «немає грошей»  втратила свою актуальність. Якраз навпаки, проблема в тому, що бюджетні кошти банально не устигають освоювати. Наприклад, вільний залишок у 2015році склав 150 млн. грн, а у 2016 – 270 млн. грн. Це результати бюджетної децентралізації, завдяки якій коштів на місцях залишаться на порядок більше. Так, якщо в 2013-му бюджет розвитку міста (це гаманець, з якого здійснюється модернізація міської інфраструктури: дороги, тротуари, транспорт, освітлення, нове будівництво, реконструкція) складав близько 60 млн. грн., то в 2017-му вже більше 600 млн. грн (і це без урахування 270 млн. грн.  вільного залишку 2016 року). Але, на жаль, за наявності таких можливостей, жодна проблема, у тому числі транспортна, в місті не була комплексно вирішена», – повідомив Максим Корнієнко.

Та є ще одна причина, яка гальмує розвиток комунального транспорту  і про яку говорять – відсутність водіїв. Зараз навчання водіїв тролейбусів в Сумах забезпечує тільки один клас, який дозволяє випускати не більше 15 водіїв в рік. Але навіть такої кількості бажаючих у місті не знаходиться. Адже не кожен може бажаючий може стати водієм і не кожен погоджується на умови підприємства, зокрема й щодо того, що доведеться працювати на тролейбусі вік якого 30 років. До речі, за словами аналітика Сумського транспортного порталу Олександра Мироненка у тролейбусний парк КП СМР «Електроавтотранс» на 50% складається з машин що працюють вже 15 – 30 років.

“Природно, що люди хочуть працювати на новій, зручній і якісній техніці, а не на старих тролейбусах випуску кінця 80-х років. Отож, щоб водії працювали, необхідно оновлювати парк техніки. Другий чинник – це зарплата водіїв. Фактично керівництво депо підтверджує, що люди хочуть отримати навчання і поїхати в інші країни або міста, щоб заробляти. Щоб цього не відбувалося, необхідно підвищити рівень заробітної плати. Це дозволить набрати тих, що більше бажають і відкрити додаткові класи для навчання. Наприклад, якщо підняти заробітну плату на 5 тис. грн, це приведе до додаткових витрат з урахуванням податків тільки на 7.3 млн. грн в рік при загальному бюджеті міста, яке перевищує 2 млрд. грн”, – зазначив Олександр Мироненко

Транспортні активісти закликають всіх небайдужих містян долучитися до флешмобу і тим самим підтвердити, що місту потрібен комунальний транспорт.

 

No Comments
Іван Савченко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.