Земляни готуються до масової втечі на Марс. Але заселять його тільки геномодифіковані люди

Останнім часом людство почало активніше вивчати планету Марс, а статті у наукових журналах свідчать, що вчені активно працюють над питанням масового переселення на неї. Втім, майбутні колоністи Марсу матимуть чимало проблем, якщо їм не перероблять ДНК.

Одне з таких питань – питання репродукції і появи дітей, народжених на Марсі.

Вагітність і на Землі не можна назвати приємним процесом, враховуючи токсикоз, набряклість ніг і самі пологи. А як щодо вагітності на Марсі? Швидше за все, це неможливо, якщо ми, звичайно, не хочемо переробити нашу ДНК. Таку ідею пропонують в журналі Futures дослідники  з Університету інформаційних технологій та менеджменту в Жешові (Польща).

Перш за все, розглядаються дві головні проблеми, пов’язані з дітонародженням на Червоній планеті.

Радіація. Так як марсіанська атмосфера дуже тонка, космічна радіація загрожує будь-якій людині на поверхні цієї планети, а значить, і людському зародку. Дослідники відзначають, що це може відбитися на розвитку плоду. Поселенці отримають підвищені дози радіації і під час перельоту на Марс, що теж може негативно позначитися на їх здатності до розмноження.

Мікрогравітація. Схильність мікрогравітації під час подорожі до Марса і на його поверхні – ще один привід для занепокоєння. Ми вже знаємо, що вона призводить до втрати кісткової маси і впливає на рівні рідини в очах і спинному мозку астронавтів, викликаючи сліпоту.

Додайте до цього безліч потенційних проблем зі здоров’ям, пов’язаних з космічним подорожжю, таких як імунодепресія, зміни в нервовій системі і втрата слуху, і ви отримаєте людське тіло, яке буде далеко не в кращій кондиції для розмноження на Червоній планеті.

Отже, що ж робити двом поселенцям на Марсі, якщо вони хочуть створити сім’ю? Вони можуть підправити свою ДНК, зробивши її менш «людською».

У своєму дослідженні вчені  відзначають  можливість використання CRISPR (clustered regularly interspaced short palindromic repeats, або “короткі паліндромний повтори, регулярно розташовані групами”) для генного модифікування людей з метою подолання цих перешкод до розмноження. Це призведе до видоутворення «нової людини», що, в свою чергу, підніме нові етичні проблеми, з якими земляни не відразу змиряться.

Джерело: https://ukr.media/science/358961/